BANTUANBELANJAWAN 2022KWSP

Terkini : Kerajaan Setuju Pertimbang Pengeluaran Khas KWSP 2.0 – Semak Sekarang!

Alhamdulillah. Berita baik untuk pencarum KWSP dimana pihak kerajaan akhirnya bersetuju akan pertimbangkan pengeluaran Khas KWSP 2.0 dalam masa terdekat.

Perkara ini diumumkan oleh Timbalan Menteri Kewangan Kewangan II, YB Tuan Mohd Shadar Bin Abdullah ketika berucap di dalam Dewan Rakyat baru-baru ini.

KERAJAAN SETUJU PERTIMBANG PENGELUARAN KHAS KWSP 2.0

Timbalan Menteri Kewangan ll, YB Tuan Mohd Shahar Bin Abdullah pada Isnin kemarin menyatakan dalam Dewan Rakyat bahawa Kerajaan bersetuju untuk mempertimbangkan Pengeluaran KWSP 2.0. 

Beliau berkata, semua input-input berkaitan bagaimana untuk kerajaan perhebat dan pertingkatkan nilai simpanan KWSP sedang dikaji rapi dan sudah pasti KWSP 2.0 juga adalah antara salah satu perkara yang sedang kerajaan pertimbangkan pada masa sekarang.

“Hal ini kerana, banyak lagi strategi yang Kerajaan akan gunakan untuk pastikan KWSP menjadi insurans pada mereka yang bekerja.”

Dan paling penting katanya, Kerajaan sekarang sedang teliti menangani masalah bagaimana peluang pekerjaan di pasaran, kadar gaji minimum diberikan kepada majikan dan seterusnya kerajaan juga mahu bantu buka saja sektor formal atau tidak formal supaya kadar kesedaran perancangan pasaran dan celik kewangan rakyat Malaysia dapat Kerajaan optimumkan sebaiknya.

SIGN PETITION PENGELUARAN KHAS KWSP 2.0 TANDA SOKONGAN

Julai lalu, satu petisyen sebagai tanda sokongan terhadap Pengeluaran Khas KWSP 2.0 telah dilancarkan. 

Setakat ini, seramai 80,448 orang telah menandatangani petisyen tersebut. Kempen ini dilancarkan oleh rakyat yang juga ahli KWSP tanpa penglibatan dari mana-mana pihak politik.

Melihat daripada situasi ini, jelas sekali golongan ini sangat memerlukan langkah tersebut untuk melangsungkan kehidupan harian mereka yang terkesan dengan keadaan ekonomi sekarang.

Sekiranya anda bersetuju dengan gerakan tuntutan pengeluaran Khas KWSP 2.0 yang dilancarkan ini, anda boleh klik pautan dibawah sebagai tanda sokongan anda.

PETISYEN UNTUK TUNTUT PENGELUARAN KHAS KWSP 2.0

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button