BANTUAN

BANTUAN KHAS KEWANGAN AIDILFITRI RM500 : Tarikh Rasmi Bayaran Bantuan Khas


Melalui kenyataan rasmi daripada Pejabat Perdana Menteri yang bertarikh 22 April baru-baru ini, Kerajan telah bersetuju untuk memberi Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri sebanyak RM500 kepada semua penjawat awam Gred 56 dan ke bawah termasuk kepada kakitangan perkhidmatan kontrak, pegawai sambilan harian serta lantikan di bawah MySTEP.

Pemberian ini adalah bagi menghargai jasa dan pengorbanan penjawat awam dalam meggalas tanggungjawab menyampaikan perkhidmatan kepada rakyat terutamanya semasa negara mengharungi tempoh yang penuh cabaran ini. Bantuan ini akan memanfaatkan lebih dua juta penjawat awam termasuk pesara.

Berikut adalah maklumat mengenai Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri ini.


BANTUAN KHAS KEWANGAN AIDILFITRI

Untuk makluman, bantuan Khas Kewangan Aidilfitri ini akan diberikan mengikut dua kategori yang berbeza dan pada kadar yang berlainan iaitu :

  • Penjawat Awam Gred 56 dan ke bawah termasuk kakitangan kontrak, PSH dan lantikan di bawah MySTEP : RM500
  • Pesara Kerajaan : RM250

TARIKH RASMI BAYARAN BANTUAN KHAS KEWANGAN AIDILFITRI

Melalui kenyataan rasmi yang telah di nyatakan, atas keprihatinan Kerajaan dalam membantu mereka membuat persiapan awal menjelang Hari Raya Aidilfitri, pemberian Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri ini di buat lebih awal berbanding tahun-tahun sebelum nya dan akan di laksanakan pada :
  • 6 Mei 2021
Nota : Pembayaran akan dibuat bersama dengan pembayaran gaji bulan Mei.

Kerajaan berharap dengan pemberian Bantuan Khas ini dapatlah meringankan beban kewangan kepada penjawat awam dan pesara serta dijadikan sebagai pemangkin kepada mereka untuk terus berkhidmat dengan penuh dedikasi.


Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button